Соціалізація підростаючого
покоління відбувається під стихійним або цілеспрямованим впливом величезної
кількості відповідних суспільних структур та інститутів, виховна роль яких по-різному
виявляється на вікових стадіях цього процесу. Важливим виховним фактором є
найближче соціальне оточення, в якому
проходить життя і діяльність учня, тобто середовище у вузькому розумінні цього
слова – сім’я, дитячий колектив, товариші, дорослі люди, з якими безпосередньо
спілкуються школярі.
Суспільно важливе завдання для освітян - забезпечити розбудову такого освітнього простору, у якому особистість з раннього дитинства усвідомлювала б свою суспільну значущість і через систему ціннісних ставлень набувала досвіду взаємодії з соціумом.
Ознакою успішності
процесу соціалізації особистості підлітка є його готовність взаємодіяти з
соціумом. Нами виділяються три шляхи
формування цієї ознаки:
-
перший шлях, коли дорослі самі формують ті чи інші життєві компетентності
підлітків у практиці особистісних взаємовідносин;
- другий – набуття
життєвого досвіду відбувається в стосунках з ровесниками;
- третій – одночасно
і в стосунках з дорослими, і в стосунках з однолітками.
Готовність підлітка взаємодіяти з соціумом є умовним
показником його позитивної соціалізації та визначається за такими критеріями:
а) суспільно ціннісна спрямованість;
б) свідома соціальна поведінка;
в) соціально-психологічні компетентності, які формуються в ході засвоєння особистістю системи
спілкування та через включення в суспільну діяльність.
Характерними рисами інноваційних освітніх технологій ХХІ століття є формування в учнів здатності до розуміння нових, незвичайних ситуацій, прогнозування майбутніх подій, оцінки наслідків прийнятих рішень і, більше того, навіть до створення можливого і бажаного майбутнього.
Дуже гарний блог)
ВідповістиВидалити